СТЕРОЇДИ



ПОХУДАННЯ




ХАРЧУВАННЯ





СПОРТИВНЕ ХАРЧУВАННЯ




ЗДОРОВ'Я









РІЗНЕ







Огляд кросівок Mizuno Wave Rider 19


Еволюція знаменитої загальновідомої бігової серії кросівок Rider, випущеної одним з лідерів виробництва бігового взуття - Mizuno, втілилася в 19-ту версію: Mizuno Wave Rider 19. Виключно вдала конструкція цих дистанційних кросівок для довгих тренувань з ранніх моделей привернула безліч легкоатлетів, що залишилися багаторічними шанувальниками Rider.

кросівок Mizuno Wave Kien 3

За винятком деяких перехідних поколінь кросівок, майже всі «порядкові номери «Райдерів» підтримували репутацію чуйних, в міру амортизуючих, у вищій мірі ергономічних «асфальтових кросівок», із завидною для дистанційників динамікою бігу. Час від часу змінювалися «будівельні матеріали і конструкція підошви і верху, крою, компонування, «хвилі». Незмінним залишався лише біговий характер Rider-ов – порівняно жорстке включення п'яти в момент контакту з опорою – динамічна амортизація ударного навантаження – вистрілює повернення енергії «хвилі» в п'яті вперед-вгору – стійкий і швидкий перекат на носок – короткоамплітудна амортизація носка – динамічне прискорення відштовхування від опори. Таким він відтворений і в Mizuno Wave Rider 19. Взагалі ж, властивості та якості будь-якого кросівка, як вельми не просто влаштованої системи, визначає не тільки конструкція і матеріали, з яких він випущений в серію. Мабуть, найважливішою умовою успіху та вдалості моделі є грамотна ув'язка взаємодії всієї конструкції, що «працює» в процесі бігу. Мабуть, творцям Rider такий секрет ведений).

Отже, детально про Mizuno Wave Rider 19


Верх кросівок Mizuno Wave Kien 3


Зроблений з багатошарової з плетіння сітки: зовнішній багато звеновий візерунчастий каркас і внутрішній, еластичний і повітропроникний матеріал. Рівномірне і «плавне» прилягання верху до стопи забезпечується внутрішніми силовими еластичними стрічками, розташованими в передній частині. Традиційно, стабільність верху надають зовнішні силові елементи, вставлені або вшиті в матеріал верху. У Rider 19 з таких – лише фірмовий символ «біжить птиці», закріплений нитками на бічних поверхнях. В іншому, використана схема силового розвантаження верху виконана вдало і непомітно для біжучої ноги: внутрішні силові елементи не доставляють дискомфорту, шви і смуги не стикаються з виступаючими частинами стопи.

Крім того, ймовірно, обраний спосіб зміцнення верху дуже вдало поєднаний із завданням облягання стопи матеріалом верху, особливо у фазах максимальної деформації – перекату і відштовхування. Вигини сітки практично не відчутні у всіх режимах бігу.


Конструкція п'яти


підошва кросівок Mizuno Wave Rider 19

Традиційна для Rider – чашевидна капсула, щільно фіксує п'ятки стопи у заднику кросівки. Виріз під «кісточки» гомілкостопа трохи занижений, тому м'яка і потовщена манжета задника ненав'язливо, але досить міцно охоплює гомілку.

Щільність посадки і підгонки стопи в кросівку забезпечує грамотно продумана система шнурівки. Периметрові отвори охоплюють основні напрямки завантаження верху, а еластичні, пружні шнурки підтягують стопу до внутрішнього об'єму кросівки. Використання в Rider 19 разтягуючихся шнурків, очевидно, спричинило деяке потовщення в обсязі мови, ефективно і рівномірно розподіляє тиск по підйому стопи. До речі, при досить швидкому бігу, у фазі відштовхування від опори, виникає відчуття, що задня частина кросівка «притягується» до підошви стопи.

Такий ефект, схоже, створюється з спільною участю і пружної шнурівки, і впровадженої технології Smooth Ride, про яку мова трохи нижче.


Обсяг і конфігурація коробки для пальців


Класична для Rider-ів, відповідає середній ширині стопи. Верх носкової частини в області пальців злегка піднятий, тому навіть в тривалому бігу пальці стиснутими себе не відчувають. Традиційно, передня зовнішня частина верху укріплена смугою з штучної шкіри.


Внутрішня «обшивка» верху Rider 19


Досить дружелюбна до поверхні шкіри. Шви і складки заховані таким чином, що дозволяють комфортно бігти навіть без носка. У моделі Rider 19 впроваджена наскрізна система об'ємної вентиляції стопи і підтримки комфортного мікроклімату всередині кросівки.Крім повітропроникної сітки, в п'ятковій частині вбудовані три наскрізних канали, що з'єднують внутрішній простір кросівки і зовнішню атмосферу. При наступанні на п'яту канали зменшуються через еластичності конструкції п'яти, повітря з каналів виштовхується назовні. При розвантаженні п'яти внутрішній повітря проникає в канали. Таким способом природно влаштований насос перерозподіляє вологе і нагріте повітря всередині кросівки в зовнішнє середовище.


Підстилка


Частина ударних навантажень сприймає і поглинає устілка, виконана з етилвінілацетату (ЕВА). Традиційно у виконанні Mizuno, профільна, з елементом підтримки зводу стопи, покрита м'якою тканиною з боку стопи.


Міжпідошва


У моделі Rider 19 використана вставка з нового матеріалу u4icX, що з'єднує верх з проміжною підошвою. u4icX характеризується малою вагою, хорошою еластичністю і амортизаційними властивостями. З цього типу ЕВА виробляються вставки в проміжні підошви для найбільш завантажених кросівок, призначених для «важковаговиків». У Rider 19 використовується лише тонка пластина, викроєна за формою стопи. Тим не менш, кросівок придбав трохи більшу гнучкість підошви і трохи більш м'яку амортизацію по всій площі підошви.

Особливо відчутна різниця в характері амортизації при одночасному бігу в Rider 19 і, наприклад, Rider 14. Хоча основна причина тому – зміни до проміжної підошви і, частково, у формі термопластичної вставки в задній частині – хвилі. Проміжна підошва Mizuno Wave Rider 19 виконана з різновиду ЕВА - u4ic, який замінив колишній матеріал ар+ (acceleration polymer). За твердженням виробників, «ейфорик» володіє тією ж еластичністю при зменшеній на 30% вазі і більш низькій зносостійкості матеріалу.

Розподіл u4ic за обсягом підошви підібрано таким чином, щоб забезпечити характерну для серії Rider чудову чуйність носка при значній амортизації п'яти. З цієї причини в шкарпетці «ейфорик» закритий лише вуглецевою зносостійкою гумою Х10.

В п'яті ж обсяг u4ic впроваджено термопластичний елемент – Mizuno Wave, сприймає, частково поглинає і перенаправляє в перекат ударне навантаження від контакту стопи з опорою. Крім того, в області п'яти проміжна підошва скріплена з вельми значним об'ємом стійкою до «асфальтового» стирання гуми Х10. Ці три компоненти надають п'яті динамічну, жорстку амортизацію та повернення енергії стиснення на початку фази перекочування з п'ятки на стопу. При пробіжках у Rider 19 на першому десятку кілометрів може відчуватися явний недолік амортизації в п'яті. Особливо для бігунів вагою менше 65кг і для атлетів, які вперше зустрілися з біговими машинами від Mizuno. Проте за міру «розроблення хвилі» та адаптації до бігу, встановиться баланс між амортизацією і чуйністю, що дозволяє ефективно підтримувати заданий темп.

Термопластичний блок «хвилі» виконує також функції торсіонного стабілізатора стопи при перекаті з п'яти на носок. Постійна стійкість контакту з опорою забезпечується конфігурацією термопластичного блоку під зводом стопи. До речі, біг в Mizuno Wave Rider 19 сприймається як один з найбільш стійких в класі кросівок-дистанційників.

Сама по собі задачка вирішення проблеми стійкості в бігу не настільки вже й проста. Як відомо, для сталого бігу необхідно (і, загалом, достатньо трьох точок опори. Власне, так влаштована наша стопа: п'ятка + плесно близько мізинця (четвертого пальця) + плесно біля великого пальця. Це в спокої. У бігу динамічна стійкість дещо інша – згадаймо їзду на двох точках опори на велосипеді. Тим не менш, в процесі бігу з дуже жорсткою – асфальт – нерівній поверхні, та ще й у стані втоми, кросівок повинен вміти не тільки не заважати бігу, але і «підправляти» біомеханіку рухів стопи. А якщо ще врахувати пронацію, та сюди ж розворот плюсни щодо п'яти у фазі перекату (плесно розгортається навколо поздовжньої осі стопи щодо п'яти) – кросівок повинен бути гнучким в межах ступені свободи суглобів стопи, і ненав'язливо жорстким для обмеження зайвих рухів суглобів. Словом, Rider 19 задача вирішена на 5+.
Протектор п'яти кросівок сконструйований таким чином, щоб забезпечити стійкість при торканні опори. Зовнішня і проміжна підошви розділені на секції, послідовно «включаються» в процес підхоплення ваги атлета. Таким способом компенсується можливий розворот кросівок на нерівностях, і злегка розтягується процес пікового впливу навантаження на опорно-руховий апарат. Підошва виконана виступаючою за обводи верху кросівок, з округленими зовнішніми краями. Мета все та ж – додання стійкості в динаміці бігу.

У підошві використана технологія Smooth Ride. За заявою виробників, склад матеріалу та схема поздовжніх і поперечних канавок дозволяють надавати мінімальний опір підошви при розтягуванні (фази відштовхування). Вони ж збільшують повернення енергії при відштовхуванні за рахунок мінімальних втрат на внутрішнє тертя матеріалу. Конструкторам, звичайно, видніше, однак на практиці біг у Rider 19 справді плавний, передбачуваний і стійкий.Повертаючись до проблеми грамотного взаємоузгодження елементів конструкції, вирішеною в Rider 19. В оригінальному і неповторному почерку, на відміну від інших типів кросівок, залишається виразно «пружна» п'ятка, плавний і швидкий перекат на носок з відчутним «доштовхуванням» розпрямленої фірмової Mizuno-івської «хвилі» і показова для дистанційників чуйність носка. Поряд з грамотно продуманою ергономікою щільної посадки стопи всередині кросівки, еластичним верхом, чудовою стійкістю бігу і малою вагою – 274 грами для чоловічої моделі US9, Mizuno Wave Rider 19 залишилися самобутніми, унікальними в динамічному почерку бігу «швидкими» асфальтовими дистанційниками для нейтральних пронаторів. Як варіант, Rider 19 можуть залишитися єдиними кросівками на всі випадки бігового життя для аматорів, які віддають перевагу високодинамічному тренувальному бігу і зрідка – участь у змаганнях на помірних швидкостях.

Mizuno Wave Rider 19 ефективно впишеться в арсенал бігового взуття і залишиться затребуваний як початківцям любителям бігу, так і просунутим атлетам і професіоналам.

Діапазони застосування Rider 19 вельми широкі. Для атлетів вагою до 60-65кг – як досить жорстких і помірно швидких асфальтовиків для намотування довгих багатогодинних кілометрів, у вазі 65-75кг – для комфортних повільних і порівняно швидких довгих тренувань, 75-80 кг і більше – і тренувальних, і темпових кросівок як для дистанційного бігу, так і помірно швидкого змагального від 10км – напівмарафону і більше. До темпу близько 4.20 хв/км Rider 19 цілком ефективний на твердих бігових поверхнях. Колодка і розмір кросівок відповідають стандартно прийнятим.

Слід звернути увагу на деяку зміну конструкції хвилі і використання нового полімеру u4ic. У порівнянні з більш ранніми моделями, до 15-й і частково 16-й, характер роботи підошви Rider-ів зазнав відчутних змін.

При тому ж класичному перепаді висот п'ятка-носок 12мм, «хвиля» спільно з u4ic дещо глибше «провалює» п'яту вниз при контакті з опорою, а сам перекат стопа-носок еластичніше, але трохи менш динамічний в порівнянні з попередніми моделями. Тонких цінителів почерку бігу Mizuno Wave Rider і давніх їх шанувальників ці особливості можуть спантеличити і не зовсім влаштувати. З цієї причини слід приміряти і пробігтися перед покупкою, по можливості, в просторі магазину. З явних недоліків не спостерігається. Можливо, місця і стики склеювання і шви могли б бути акуратніше, але на максимальну швидкість не впливають. Потенційно, використання більш м'якого полімеру u4ic може привести до більш ранньої втрати стабільності і властивостей проміжної підошви, однак час і сотні кілометрів покажуть).




Інші моделі кросівок :





Популярні статті




Цікаві статті




Бодібілдинг портал для початківців і не тільки. На сайті ви знайдете програми тренувань, описи препаратів, фотографії і багато цікавої інформації